W listopadzie uczniowie klas szóstych i siódmej uczestniczyli w wycieczce do Krakowa. Wyjazd odbył się w ramach programu „Poznaj Polskę” realizowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Celem tej wycieczki było odkrywanie bogactwa przyrodniczego, historycznego i kulturalnego naszego kraju.
Pierwszym punktem programu po dotarciu do Krakowa było zwiedzanie Kopca Kościuszki. Młodzież zapoznała się z historią bohatera, któremu poświęcono ten symboliczny monument. Po dotarciu na szczyt wzniesienia, wszyscy podziwiali panoramę miasta. Równie okazałym obiektem wyróżniającym się w krajobrazie okazało się Opactwo Benedyktynów w Tyńcu, które jest najstarszym klasztorem w Polsce. Uczniowie poznali jego historię, zwiedzili krużganki wraz z kościołem św. Piotra i św. Pawła.
Następny dzień obfitował w nie mniej niezwykłe atrakcje, ponieważ uczestnicy wyjazdu przenieśli się do Kopalni Soli w Wieliczce, która została wpisana do krajowego rejestru zabytków oraz na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Po kilkugodzinnym spacerze chodnikami podziemnego miasta zwiedzano Zamek Żupny, w którym mieści się Muzeum Żup Krakowskich. Kolejną lekcję historii młodzież odbyła w Fabryce Oskara Schindlera, który zatrudniał w niej zagrożonych eksterminacją Żydów, wpisanych na tzw. Listę Schindlera i uratowanych od zagłady. Od 2007 roku w administracyjnej części fabryki mieści się Muzeum Historyczne Miasta Krakowa. Podczas zwiedzania uczniowie wykazali się wiedzą historyczną i znajomością faktów z okresu II wojny światowej.
Przedostatni etap wycieczki dzieci spędziły w Reprezentacyjnych Komnatach Królewskich na Wawelu, w których toczyły się posiedzenia, audiencje, uroczystości weselne oraz bale. Lekcja muzealna odbyła się w podniosłej atmosferze. Młodzież uszanowała powagę i dostojność miejsca, które zostało naznaczone wieloma ważnymi wydarzeniami, wpisującymi się w tragiczne dzieje naszego kraju. Na zakończenie wyjazdu uczniowie otrzymali dużą dawkę wiedzy w Muzeum Książąt Czartoryskich, które jest jednym z najstarszych muzeów w Polsce. „Gromadzi dzieła malarstwa europejskiego XIII–XVIII w., zabytki europejskiego i islamskiego rzemiosła artystycznego od średniowiecza do XIX w., grafiki, sztuki starożytnej oraz militaria. Najcenniejszym dziełem w muzeum jest Dama z gronostajem Leonarda da Vinci”.
W drodze do Muzeum uczniowie odwiedzili ważne miejsce na mapie Krakowa- Rynek Starego Miasta, podziwiali Sukiennice oraz Kościół Mariacki.
Trzydniowa lekcja poza murami szkoły okazała się owocnym i ciekawym sposobem poszerzania wiedzy uczniów. Umożliwiła im również zdobycie doświadczeń komunikacyjnych, interpersonalnych oraz społecznych. Młodzież uczyła się kultury bycia, zachowania w nowych miejscach oraz sytuacjach.